Wystawiasz faktury? Jeśli tak, zapewne zgodzisz się, że nieodłącznym elementem procesu fakturowania jest wystawianie faktur korygujących, tzw. korekt. Jak poprawnie wygenerować korektę i kiedy należy to zrobić? Czytaj dalej!
O tym, kiedy należy wystawić fakturę korygującą (tzw. korektę), mówi art. 106 j-k ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim korektę należy wygenerować, jeśli po wystawieniu faktury:
Fakturę korygującą wystawia tylko i wyłącznie podmiot, który wygenerował fakturę pierwotną - sprzedawca.
Aplikacja abcFaktury Online umożliwia wystawianie faktur korygujących. Aby wygenerować korektę faktury, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Tak przygotowaną korektę możesz wydrukować, zapisać w pliku PDF, wysłać jako załącznik PDF w wiadomości e-mail.
Jeśli wystawiłeś fakturę korygującą, ponieważ:
potrzebujesz potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez nabywcę/ usługobiorcę. Takie potwierdzenie jest podstawą obniżenia podatku. Co ważne, fakturę korygującą możesz uwzględnić w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym otrzymałeś potwierdzenie korekty. Dlatego bardzo ważne jest, aby nie lekceważyć kwestii potwierdzeń korekt.
Generowanie korekt w abcFaktury Online, jest nie tylko banalnie proste, lecz także rozwiąże problem ze zbieraniem potwierdzeń otrzymania faktur korygujących. Wystarczy, abyś podczas wystawiania faktury korygującej zaznaczył opcję: Pozwól na potwierdzenie korekty online i wpisał imię i nazwisko osoby potwierdzającej. Kiedy po zakończeniu pracy nad korektą (zmianie statusu dokumentu na Zatwierdzony) klikniesz przycisk Udostępnij, uzyskasz unikatowy link do korekty. Ten link możesz przekazać swojemu kontrahentowi.
Po kliknięciu w link kontrahent zostanie przeniesiony na stronę WWW z podglądem korekty. Wystarczy, aby na tej stronie kliknąć przycisk: Potwierdzam korektę i potwierdzenie dokumentu gotowe.
Aplikacja abcFaktury Online umożliwia obsługę systemu reguł. Dzięki temu stworzysz szablon wiadomości e-mail, w którym podstawiać się będzie link do wygenerowanej faktury korygującej. Do tego sformułuj - samodzielnie lub przy wsparciu Lori - Asystenta AI - krótką prośbę o podpisanie korekty. Dzięki temu zautomatyzujesz wysyłkę i zarządzanie fakturami korygującymi w Twojej firmie.